×

Waarschuwing

JFolder: :files: Pad is geen map. Pad: [ROOT]/images/Rene/2014/verkeer

×

Opmerking

There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder:

ambtenaar picaNu de verkiezingen voor de deur staan maken we de schade op van diverse projecten en ontwikkelingen in en rond Oosterhout.
Een daarvan is het verkeer, hoe is deze wethouder omgegaan met deze portefeuille.
Voorgaande wethouders brachten het er niet al te sterk vanaf, zou deze het beter gedaan hebben of verbeteringen aangebracht hebben waar zijn voorgangers gefaald hebben?
Een ieder zal daar zijn eigen idee over hebben, we nemen wat voorbeelden die in de visie van Storp anders had gemoeten, gekund of zelfs in sommige gevallen beter niets aan gedaan.

 

 

 

De kruising Trommelen, al jaren een doorn in het oog van iedereen.
Heeft een vermogen gekost, panden opgekocht en gesloopt, en wat is ervan geworden? 
Eigenlijk niets meer dan een onoverzichtelijke puinhoop.
Auto’s die de verkeerde baan nemen omdat de kruising zo onduidelijk is, vrachtverkeer wat niet kan gedraaid komen naar de Strijenstraat toe.
De opgekochte panden hadden niet opgekocht en gesloopt hoeven te worden.
Is er in de afgelopen periode iets aan veranderd/ verbetert? Conclusie is helaas Nee.

 

De afsluiting Wilhelminakanaal Zuid, en de zeer rare situatie die daar gecreëerd is met als hoofdaansluiting naar de Europaweg, de Eikdijk.
Door het afsluiten van Zuid is een rechtstreekse verbinding met West onmogelijk gemaakt, zeer vreemd omdat deze weg de meest ideale rechtstreekse verbinding is tussen Zuid en West zonder opstakels.
Een verbinding waar als je goed kijkt eigenlijk niemand overlast van ondervind omdat langs deze weg alleen maar bedrijven gelegen zijn.
De zeer vreemd constructie die daar gecreëerd is om alleen fietser door te laten en overig verkeer om te leiden over de woonboulevard via de Europaweg terug over de Eikdijk en andersom.
Wat weer tot gevolg heeft, grote overlast op de aangepaste Europaweg.
De constructie die is recent verlegt van de Eikdijk naar de kruising Meerstoel, en nu ter hoogte van de Eikdijk een chaos aan borden is geworden met een raar uitstulpsel midden op de weg.
Is dit een verbetering? Nee.

 

De Europaweg en de aanpassingen die daar gedaan zijn.
Met ongeloof zag men dat de Europaweg aangepast ging worden, al snel wat duidelijk dat het er zeer zeker niet beter op zou worden.
In de ochtend zowel als de middag en avondspits is de Europaweg een crime om overheen te moeten.
Iemand is op het hele rare idee gekomen om overal grote betonranden langs de wegen te plaatsen, zo ook daar.
Het verkeer word in een soort van betonnen geleiderails over de weg geleid, een zeer vreemde gewaarwording zeker door het afsluiten van Wilhelminakanaal Zuid.
Hierdoor is de druk op deze weg vele malen groter geworden en kan deze weg in zijn nieuwe vorm dit niet verwerken.
Bijkomend probleem buiten de gigantische drukte dagelijks in de spitsuren is dat het politiebureau langs deze weg is gelegen. Bij het uitrukken hiervan met geluid en lichtsignalen is het onmogelijk om uit deze betonnen geleiderails te komen om zo doorgang te verlenen.
Deze doorgang voor alle hulpdiensten word hier en op meerdere plaatsen in Oosterhout onmogelijk gemaakt door deze vreemde constructie.
Verbetering? Nee.
De aanpassing Warandelaan.
De statige laan is aangepast met mini rotondes, de fietspaden zijn voetpaden geworden en langs de gehele weg zijn gruwelijk lelijke betonnen (varkensruggen) blokken geplaatst.
Geen idee wie dit verzonnen heeft, maar hoe kun je praten over verkeersveilig als je een fietser die op een veilige fietspad zijn weg kan vinden de zeer smalle weg opstuurt?
Fietsers zijn daar de weg opgestuurd daar waar men langs de weg de levensgevaarlijke lelijk betonnen blokken heeft geplaatst.
Hierdoor kan een fietser niet eens uitwijken voor het andere verkeer op de weg indien dit nodig mocht zijn. De weg is niet breed genoeg om fietser en overig verkeer te verwerken.
De mini rotondes die daar zijn aangelegd daar krijg je automatisch de neiging om deze langs de verkeerde kant te nemen omdat deze route in de lijn ligt van de te vervolgen route van de Warandelaan.
Het nut en verkeersveiligheid van deze zijn hierdoor totaal onduidelijk, deze zijn veelal de oorzaak van een gevaarlijke situatie dan dat deze van enig nut zijn.
Verbetering? Nee.

 

De Bredaseweg.
Hier eigenlijk hetzelfde probleem als op de Europaweg, de betonnen randen langs de gehele weg.
Nadat deze geopend is, was er al zeer snel het eerste ongeval.
Een jongen die vanaf het naastgelegen fietspad over deze betonnen randen gevallen is en hierdoor onder een auto terecht kwam.
De betonnen randen hebben een raar effect als je daar met je banden tegenaan komt, je word erop en erover getrokken, zowel met je fiets, brommer, motor of auto.
Ook diverse auto’s zijn op deze manier op het naastgelegen fietspad terecht gekomen, met de gevolgen vandien als daar een fietser rijd op dat moment.
Onder dit zelfde probleem vallen o.a. ook de Hoofseweg, Lage Molenpoderweg waar gelijke situaties zijn.
Verbetering? Nee.

 

De Ridderstraat.
Deze is ook recent aangepast, wat men daar aantreft is ook weinig van te begrijpen.
Eerder was deze doorgaande weg opgedeeld met een middenberm ertussen, nu is deels de middenberm verdwenen en rijd het verkeer rakelings langs elkaar tot aan een vage bocht waarna het verkeer weer opgedeeld word met een middenberm.
Wat hier de logica achter is, wie het weet mag het zeggen.
Verbetering? Nee.

 

Wijk Oosterheide.
Hier zijn de straten aangepast, parkeerplaatsen zijn veranderd in bloembakken.
Bloembakken die soms bijna de gehele weg oversteken, en doordat er weinig onderhoud gedaan word aan het groen word de doorgang erlangs nog slechter en onoverzichtelijker dan het al is.
Het nut van de bloembakken is niet echt logisch, ze veroorzaken irritatie aan de weggebruiker.
Deze heeft een slecht en op bepaalde plaatsen geen zicht, de aanwezigheid van deze bloembakken veroorzaken ook hier eerder gevaarlijke situaties in het verkeer dan dat ze bijdragen aan de verkeersveiligheid.
Daarbij komt ook nog dat er vele parkeerplaatsen opgeofferd zijn om dit te creëren, wat weer leid tot het parkeren op andere plaatsen waardoor de verkeersveiligheid nog meer in het gedrang komt.
Verbetering? Nee.

 

Conclusie is eigenlijk, dat Oosterhout eigenlijk niet zo verkeersveilig is als men doet voorkomen.

 


{gallery}Rene/2014/verkeer{/gallery}